Понедельник, 23.12.2024, 10:32

Приветствую Вас Гость | RSS

Главная » 2013 » Декабрь » 3 » Секс і культура
18:50
Секс і культура

Секс - вроджена потреба людини. Людям необхідний секс незалежно від того, де вони живуть. І більшість людей займаються сексом. Але в житті різних людей секс займає різне місце. У більшості своїй люди мають схожі сексуальні звички, але відмінностей теж достатньо. Наука недавно звернула увагу на проблеми сексу і культури. Учення намагаються розібратися як секс впливає на на культуру і як культура впливає на секс.

Заглянемо в нічний клуб. Захоплюючі уявлення, еротичне дефіле з елементами фетишизму. Публіка тут відчуває себе абсолютно розкуто - ніяких комплексів. Люди самовиражаються як хочуть. Існує тільки одне правило - ви повинні бути одягнені в відверті наряди зі шкіри та латексу. Не так давно така вечірка могла закінчиться екскурсією в поліцейську ділянку. А сьогодні це рядова подія в Північній Америці. Але у світі ще не мало місць, де така вечірка виглядала б образливо. Але поступово кордону терпимості до різних сексуальних проявів розширюються. Ми знаємо з історії що нетрадиційні сексуальні відносини обговорювалися релігією і суспільством. Мастурбація і оральний секс теж були в списку табу. Сьогодні ж в західній культурі про це можна говорити абсолютно спокійно.

    - "Секс впливає на культуру людей. Всі люди дуже різні. Їх цікавлять зовсім різні речі і у них різне шкала цінностей. Ми помітили, що сексуальна поведінка змінюється від покоління до покоління. Візьмемо покоління наших бабусь. На початку 20-го століття більшість з них вважали оральний секс брудним і огидним заняттям. Не багато б у той час погодилися б займатися цією справою. Що стосується нашого покоління, то ми є як би перехідним містком. Ми вже вважаємо, що це взагалі-то не так вже й погано і навіть приємно. А ось вже у наших дітей оральний секс не викликає жодних сумнівів - це частина їх сексуального багажу. " (Доктор Еліанор Матіка-Тиндал - професор соціології університету Виндсор)

Така поведінка стала можливим через межі допустимого у відносинах між чоловіком і жінкою. Змінюється культура змінюється культура поведінки. Звичайно культура впливає на нашу поведінку, але вона не заганяє нас в жорсткі рамки з який не можна вирватися. Система культурних цінностей впливає на сексуальні відносини людини. Сексуальна складова індивідуумів формується під впливом таких факторів як вік, релігійна приналежність, сексуальна орієнтація, місце проживання. Різниця в межі дозволеного особливо відчутні коли ми перетинаємо географічні кордони.

Кожна культура по різному трактує сексуальні аспекти життя. Але кожна культура трактує ці аспекти з позиції хто, де, що, коли і чому. Коли треба вступати в інтимні стосунки, чому і т.д І в тому як суспільство відповідає на ці питання культура відіграє дуже важливу роль. Наука тільки недавно звернула увагу на питання що стосуються сексуальних відмінностей. Розглянемо приміром вік початку статевого життя. Згідно даних інституту сексуальних проблем та репродуктивного здоров'я людини раніше всіх починають статеве життя підлітки США. У середньому це вік 15 років. Також на відміну підлітків Канади, Франції та Англії американські підлітки частіше вступають в випадкові короткочасні сексуальні зв'язки. Найактивнішими країнами в сексуальному відношенні і за даними атласу сексуальної поведінки людей вважається Росія, США і Франція. У цих країнах люди займаються сексом в середньому близько 130 разів на рік. У Гонконзі частота заняття сексом коливається в районі 30 разів на рік.

    - "Культура впливає на нашу сексуальну активність. Ми діємо відповідно до ціннісними установками. Нам важливо, що говорять про нас люди. Ми прислухаємося до думки преси про те, як вибрати підходящого сексуального партнера і де слід займатися сексом. Таким чином сексуальні відносини обмежуються спільним колом загальноприйнятих норм. " (Доктор Еліанор Матіка-Тиндал - професор соціології університету Виндсор)

Незважаючи на культурні відмінності з'явилася потреба у виробленні універсального підходу до вивчення сексуальної сфери. Європейська федерація сексологів виступає за те, щоб проблеми сексуальних відносин розглядалися комплексно, на базі аналізу світової інформації. Головним аргументом є те, що світ стає тісніше і наш вплив один на одного посилюється.

    - "У західній культурі палкі і пристрасні романи вважалися прелюдією до сексу. Сьогодні спостерігається широке поширення західних поглядів на ставлення підлог по всьому світу. Добре це чи погано, сприйняття цієї проблеми змінюється." (Доктор Елін Хетфілд - професор психології Гавайського університету)

Більш розвинена культура неминуче впливає на менш розвинені. Ретельні дослідження в галузі культури сексу можуть допомогти нам краще пізнати один одного.

    - "Накопичуючи інформацію ми міняємо наш погляд на сексуальні відносини." (Джозефіна Вонг - консультант по сексуальному здоров'ю)

Зрозуміти як формуються уявлення про секс допомагає вивчення сексуальних практик тієї чи іншої культури. Ставлення культури до сексу впливає на те, як людина ставиться до себе з позиції культурних норм.

Це Дуена Морісаг. Дуейн гомосексуаліст, він ВІЛ-інфікований. Життя яку він веде є результатом зіткнення двох культур в питаннях сексу. Дуейн прийомна дитина. Його дитинство пройшло в сільській громаді в Канаді. Коли його статеве дозрівання завершилося, він зрозумів, що сексуальна орієнтація не буде прийнята його оточенням.

    - "Я знав, що мене усиновили. Мене мучили питання, що я за особистість, хто я такий і яке моє місце в суспільстві. Я жив у прийомній сім'ї. Через усього цього я відчував себе другосортним, у мене було кілька зривів. Я втік з дому і якийсь час жив на вулиці "(Дуейн)

Безладні статеві контакти без застосування засобів захисту призвели до зараження СНІД-ом. У той же період Дуейн почав вживати наркотики, але він вирішив вирватися з цього порочного кола. Він розшукав свою рідну сім'ю і відкрив для себе нову культуру.

    - "З того дня як я знайшов свою рідну сім'ю, моє життя змінилося тому, що я знав тепер хто я є насправді." (Дуейн)

Існують культури, які відкидають гомосексуалізм, а приймають його як даність. Що відкидає одна культура, інша може приймати та обґрунтовувати. Живучи в канадській глибинці, Дуейн відчував дискримінацію щодо своєї орієнтації. У культурі ж народів до якої належить Дуейн, таких людей називають двостатевими і ставляться до них з повагою.

    - "Двостатеві називається людина, яка має і чоловічі і жіночі ознаки. З історії корінних народів ми знаємо, що двостатеві люди грали в суспільстві важливу роль. Вони були радниками вождів, шаманами, лікарями, вони були хранителями історії роду, вони опікали старих, вони були війнами, вони були чоловіками і жінками і займали своє місце в суспільстві - певне місце. " (Дуейн)

Перехід з консервативної сільської громади до корінних жителів з їх культурними традиціями круто змінили життя Дуейн Морісакса. З вуличного волоцюги він перетворився на гідного представника свого народу. У цьому дивовижному прикладі культура допомогла розраховувати на особистість. Як не дивно, але культури, в яких існує лояльне ставлення до різноманітних сексуальним проявам зустрічаються в найрізноманітніших куточках світу.

У світі різноманітних сексуальних проявів кожне суспільство розподіляє ієрархію цінностей у відповідності зі своєю сформованою культурою. Документальні свідчення зібрані по всьому світу підтверджують той факт, що інтимні стосунки між особами однієї статі є поширеними в тубільних культурах. Часто такі практики як допускалися, а й фактично заохочувалися. У новій Гвінеї чоловіки малайзійського племені повинні були накопичувати насінну рідину в перебігу декількох років. Для цього вони ковтали сперму більш зрілих чоловіків небудь отримували її через анальний отвір.

Через сперму, відповідно до релігійним уявленням, юнакам передавалася чоловіча сила, яка перетворювала їх на воїнів. Прибулі в нову Гвінею європейці, принесли з собою християнську віру. Ставлення до одностатевої зв'язку змінилося. Те, що колись було допустимим і не соромітним стало табу. На відносини статей можуть впливати відразу кілька культур одночасно. Це змушує нас звернеться до ролі сексуальної освіти в суспільстві.

    - "Брак знань про секс, відсутність поваги до свого партнера може призвести до таких наслідків як: СНІД, венеричні хвороби, незаплановані вагітності, аборти, сексуальні розлади - ці проблеми об'єднують всіх молодих людей, рівень сексуальної освіти яких недостатній" (Доктор Елі Колеман - професор в області людської сексуальності)

Вивчення різних культур допомагає розібратися і в інших питаннях. Як визначити межу між дозволенностью і мораллю?

    - "Якщо людина вільно говорить про секс, то ми чомусь починаємо відчувати до нього неприязнь. Хто ж стане публічно обговорювати такі делікатні теми." (Доктор Еліанор Матіка-Тиндал - професор соціології університету Виндсор)

На планеті збереглися місця де досі сексуальні звички і переваги характерні для більшої частини людей не вважаються нормальними. У таких випадках культурні відмінності приймають форму зіткнення.

    - "У нашій роботі по вивченню різних культур хотіли розібратися в нормативному конфлікті, який виникає в душі людини. З одного боку ми намагаємося бути терпимими до всякого різноманітності, з іншого боку у нас є загальнолюдські норми і цінності в які ми віримо. Ми живемо в відповідності зі сформованими уявленнями про те, як має жити людина "(Доктор Дік Рабсон - професор історії Гавайського університету)

В Африці, в Азії і на близькому сході є такі місця, де проводиться обряд обрізання у жінок, що включає видалення частини геніталій. Це досить болюча операція, яка часто призводить до складних ускладнень. У решті світу таку практику засуджують, розцінюючи це як пошкодження жіночих геніталій. Чи повинні ми терпимо ставиться до каліцтв жіночих геніталій, які є звичайною справою в іншій культурі. А як ставиться до вбивств немовлят жіночої статі, так як суспільству потрібні хлопчики? Це ті питання, які стримують нашу здавалося б безмежну терпимість до різноманітності сексуальних проявів в різних культурах. У деяких культурах ще залишилася практика перевірки невинності дівчат. Це робиться для того, щоб переконатися, що у дівчини не було статевих контактів до шлюбу. Якщо її дівоча пліва пошкоджена, це означає, що вона вже не незаймана. У цьому випадку жінку можуть вигнати з суспільства, а іноді і вбити. Щоб уникнути таких наслідків, жінка готова йти на різні хитрощі інколи навіть доводиться вдаватися до хірургічного втручання, а саме до відновлення дівочої пліви.

Під час гіменорафіі накладаються шви на розірвану пліву. Коли залишків для відновлення пліви недостатньо, проводиться розсічення стінок жіночої піхви. Хоча даний вид операції досить простий, більшість жінок у світі вважають цю операцію принизливою і безглуздою. Дослідження показують, що на такі жертви готові йти ті жінки, які виховані на культурі з сексуальними установками, які інший світ вже не сприймає. Різні культури різняться між собою по відношенню до жінки. Візьмемо наприклад західну культуру. Головним її досягненням є абсолютне рівноправність статей. У традиційних культурах вважається, що жінка є істотою нижчого порядку ніж чоловік. Хоча звичайно існують і винятки з правил.

На заході прийнята державна програма сексуальної освіти. Дитина озброєний необхідними знаннями зможе вберегти себе від помилок. Наприклад в скандинавських країнах будь-яке виховання починається з дитячого саду. Закінчивши початкову школу, діти мають уявлення про ставлення підлог і плануванні сім'ї.

    - "Я вважаю, що сексуальна освіта не повинно обмежуватися тільки знаннями про безпечний секс. Статеве виховання має починатися з пелюшок. Все має значення: як ми тримаємо дитини, як ми спілкуємося з ним, як ми виховуємо в ньому почуття любові до себе, до своєму тілу - дитина повинна відчувати, що його люблять. А коли дитина починає ходити, набирають чинності наші слова. " (Джозефіна Вонг - консультант по сексуальному здоров'ю)

Звичайно сексуальна освіта не вирішує всіх проблем, особливо, коли норми моралі вступають в протиріччя з життям. Але необхідні загальні знання допомагають знайти вихід із нормативного конфлікту. Світ розвивається і людської відносини періодично вихлюпуються за межі сформованих суспільних інститутів.

Найбільш поширеним суспільним інститутом є брак. Шлюбні традиції сформувалися з культурних традицій різних країн. Чому ми пов'язуємо себе саме узами шлюбу. Цей вираз прийшло до нас з Африки, де під час шлюбної церемонії нареченого і наречену зв'язували руки нареченого і нареченої за зап'ястя. Цей ритуал символічно з'єднував молодих в єдине ціле. А ось сама, напевно, поширена традиція - обмінюватися обручками, сягає своїм корінням в стародавній Рим. Римляни вважали круглу форму знаком вічності. Призначення шлюбу зберігати і продовжувати рід.

Шлюб стає предметом культурного конфлікту, наприклад, у випадку, так званого, організованого шлюбу. У 19 столітті в багатьох європейських країнах було прийнято підбирати нареченого дочки або наречену синові без їх згоди. У деяких культурах така практика збереглася досі.
Першу дружину Роні Сигмунд знайшли батьки. Коли Роні було 16, його родина виїхала з Торонто до Індії, щоб знайти молоду наречену старшому синові.

    - "В ніч перед заручинами ми з братом спали в одній кімнаті. Ми з братом проговорили всю ніч. Брат сказав мені, що любить іншу дівчину, вона австрійка, а під ранок він зрозумів, що він не може одружується, але так як пропозиція вже було зроблено, вирішили, що на місці брата повинен бути я. " (Роні Сигмунд)

Погодившись одружується і не порушивши культурних традицій Роні врятував свою сім'ю від ганьби. Коли Роні виповнилося 19 молоді люди одружилися. Після весілля вони виїхали до Канади.

    - "Наші відносини з ретной складалися в традиційній для нас манері. Я був лідером в сім'ї, а дружина підпорядковувалася мені. Вона намагалася виконувати всі мої бажання. Наші відносини не були партнерськими. Я відчував себе не вправно і намагався приховати той факт, що я одружений. Я навіть поводився як холостий чоловік. Виходило, що поза домом я був вільним молодою людиною, але а вдома традиційним індійським чоловіком. «(Роні Сигмунд)

Перенести свої національні традиції на захід виявилося дуже не просто. Через 10 років шлюб Роні розпався. Він одружився вдруге. На цей раз по любові, що ближче для західної культури.

    - »Культура і секс нерозривно пов'язані між собою. Культурні цінності формують сексуальну поведінку, яке впливає на відносини. Як особистості і як коханці ми чи слідуємо культурним нормам або порушуємо їх. Особисто у мене вже є досвід і того й іншого поведінки. "(Роні Сигмунд)

У 21 столітті з'єднання людей належать різним культурам стає все більш поширеним явищем. Нам стає все легше спілкуватися один з одним, ми відкриті для спілкування. Межі між сексуальними культурами будуть поступово стиратися. Безліч людей отримають можливість розібратися у своїй статевої приналежності. Сексуальні норми змінюються. Сексуальні революції в Америці, винахід засобів контрацепції для жінок, жіноча емансипація - все це вплинуло на наше ставлення до сексу.

Але основні загальнолюдські цінності залишаються незмінними. Нас усіх об'єднує любов. Ми всі любимо і хочемо бути коханими, хочемо відчувати себе потрібними. Наука продовжує спостерігати за низкою змін впливають на світову культуру. Навряд чи нам вдасться осягнути цей різноманітний світ сексуальних відносин, але ми намагаємося тримати руку на пульсі, що називається бути в потрібному місці і в потрібний час.

Рекомендуємо:

Корисні відеокурси для дівчат

Просмотров: 594 | Добавил: Star